Szukaj:

Sportowe artykuły, felietony, reportaże, wywiady i wiele więcej...

Sport4fans.pl Moto Spójrz na tabelę, Renault na czele

Spójrz na tabelę, Renault na czele

Moto | 08 września 2014 13:58 | Michał Kozera
Red Bull w pogoni za ofiarą.
fot. Pirelli
Red Bull w pogoni za ofiarą.

Na Monzy oczekiwaliśmy ogromnych prędkości, tymczasem treningi i kwalifikacje zaledwie zbliżyły nas do tego, co mogliśmy sobie wyobrażać. Nie było spektakularnych v-maxów, jednak nie w tym rzecz. Przecież F1 przyzwyczaiła nas do zawodów. Tym razem otrzymaliśmy przy okazji niemałe zaskoczenie, gdy okazało się, że pozornie słaby silnik Renault… pobił rekord prędkości w ten weekend.


 

 

 

 

 

 

Udało się to Danielowi Ricciardo, który wykręcił aż 362,1 km/h. Za nim uplasowali się Bottas z 360,8 oraz Hamilton z 358,6. Czołówkę stanowi zatem grupa pełniąca w ten weekend rolę pościgową. Dlaczego to nie Mercedes, a właśnie Renault okazało się prędkościowo najlepsze?

 

Na taki wynik składa się kilka czynników. Najważniejszymi na pewno są uruchomiony system DRS oraz tunel aerodynamiczny. Oznacza to, że Ricciardo bijąc ów weekendowy rekord przymierzał się już do wyprzedzania rywala. To sugeruje, że Australijczyk mógł użyć innego trybu silnika i mieszanki paliwowej, dającej lepsze osiągi. Bez wątpienia zamieszany w to mógł być też system odzyskiwania energii, który dał dodatkową moc bolidowi Red Bulla. Na koniec dobrze spisał się naturalnie sam kierowca korzystnie przejeżdżając Parabolicę i już na wyjściu mając sporą przewagę, w czym pomogła świetna aerodynamika RBR.

 

 Tabela prędkości maksymalnych podczas GP Włoch.

 

Na drugim biegunie znalazł się Nico Rosberg. Niemiec wykręcił tylko 331 km/h, co jest przedostatnim wynikiem. Dlaczego? Niewykluczone, że trapiły go jakieś problemy, chociaż Toto Wolff, odnosząc się co prawda do przestrzelonego dohamowania, mówił o braku technicznego tła dla błędów Rosberga i nie wspominał o żadnych innych dolegliwościach. Co zatem się stało? Przecież lider mistrzostw miał większe od Hamiltona zużycie paliwa, co sugeruje tryb silnika nastawiony na osiągi. Nico co prawda nie miał do dyspozycji wielu użyć DRSu, jednak nie oznacza to, że nie miał żadnego – przy dublowaniu innych kierowców mógł uchylić rąbka tylnego skrzydła, pytanie tylko, czy miał ku temu okazję właśnie na prostej start /meta.

 

Michał Kozera

@KozeraM

 

Kategoria: Moto
Komentarze (0)